Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.03.2012 13:55 - Как да променим живота си?
Автор: evanjelina Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1639 Коментари: 0 Гласове:
0



Притежавайки повече опит, все повече недоумявам: как да променя живота си? Само преди някакви си 5 години всичко ми се струваше точно и ясно: винаги съм знаела какво искам и получавах желаното, в рамките на нормалното.

Особен дискомфорт в живота си не съм изпитвала. Оказваше се, че всичко е на ред по всички фронтове. Постепенно си оформих собствена представа за „комфортен” живот по мое усмотрение, изхождайки от личните си качества, изисквания и желания… Така да се каже – каквото исках, такова и получавах.

Получавах минимум грижи, минимум проблеми и в същото време – максимум свободно време за творчество и съзидание.

Ето, седя си сега и „творя” живота си… Това сякаш е някаква висока степен на съществуване: съзидание и творчество! О, най-накрая!

Само едно не разбирам: какво мен ме изгражда в този свят?

И творчеството от епохата на Възраждането става все по-ненужно никому. Творили са много повече, отколкото е било нужно.

Тръгнах по изложби…

Последната беше на тема: „Бели листа”. „Интересно заглавие”, мисля си аз… Ще отида. В залата и на четирите стени, в еднакъв формат рамки, висят празни бели листове. Творим… пустота от най-пълна пустота. Това е нещо ново! И тук разбирам, че даже този, който разглежда тази изложба с мен е също такъв бял лист. Мислех си, че от свободното време „съм ударила тавана”, а се оказва, че много хора са в това състояние…

Нима художниците усещат бъдещето и го предават чрез призмата на своето възприятие. Получава се така, че те нищо не виждат напред.

Е, какво може да се създаде? Навярно нещо, което в същността си има съвършена форма. Има ли го в живота ни? За да има какво да се създава, такова трябва да се създаде, да се съ–Твори! Тоест, ако не създам живота си в съвършена форма, нямам какво да създавам!

А как да разбера коя форма на живот е съвършена за мен? Не е ли това главното? За какво ни е дадено свойството да творим, което ни отличава от животните! За да променим живота си, създавайки от него най-висшата, съвършена форма!

Мисля, че сега настъпва същото това време, когато човечеството се освобождава от всичко излишно, дребно, от всички стари „играчки”, оказвали се толкова важни и любими, а сега нямащи никакъв смисъл и цена. Време е за осъзнаване: за какво си дошъл тук, на тази Земя, човече? Нима си дошъл за това, притежавайки всички инструменти за творчество, да създадеш такъв подъл и жалък, нищожен за самия теб живот? Да изживееш жалък и кратък живот, да се настрадаш и да умреш – това е прекалено проста задача, не даваща никакъв смисъл.

А замисълът явно е бил достоен!

Така че, какво мога да направя? Как да променя живота си? И въобще – кой съм аз в този огромен свят и за какво съм създаден?

Това е добър въпрос… към мен самата – с него започва да се променя целият живот!

Подчертавам: да променя живота си, творчеството, съзиданието, пустотата, смисъла на живота, съвършенството, ценностите.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: evanjelina
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 315069
Постинги: 192
Коментари: 51
Гласове: 163
Спечели и ти от своя блог!
Архив